torstai 12. helmikuuta 2015

CALI GIRL

Ne ovat täällä! Sijoitustiedot nimittäin. Otsikko vähän niinkuin pilasi yllätyksen ja paljasti teille tulevan määränpääni. Joka tapauksessa: tämä tyttö suuntaa syksyllä....

Californiaan! 


Punainen piste, sinne minä menen. Kaupunkiin nimeltä Imperial. Juuri nyt en voisi olla enää yhtään onnellisempi.

Imperial on n. 15 000 asukkaan kaupunki ja Suomessa sitä voisi verrata esimerkiksi Tammisaareen. Tosin Imperialissa asukastiheys on paljon suurempi, sillä Tammisaaressa asutus on levinnyt hyvinkin laajalle.

Sijainti on mielestäni aivan mahtava, sillä kaupungilla on yhteinen raja Mexicon, sekä Arizonan kanssa. Ajomatkaa Las Vegasiin on 5 tuntia, Los Angelesiin reilu 3 tuntia ja San Diegoon vain 1 tunti ja 54 minuuttia. Mexicon puolelle päästäkseen matka kestää vain puoli tuntia.

Mulle, eli uskolliselle talven vihaajalle paikallinen ilmasto näyttää paremmalta, kuin täydellinen. Mä en osaa muuttaa noita yksiköitä, mutta vuodessa Imperialissa sataa 3 inch, kun taas USA:n keskiarvo on 36,5 inch. Lunta ei sada vuodessa yhtään. Aurinkoisia päiviä vuodessa on 309, kun koko USA:ssa niitä on vain 205. Heinäkuun keskilämpötila on 41,8 celsiusta ja tammikuussa elohopea tippuu matalimmillaan 4,5 asteeseen. Epäilen tota kuitenkin vähän, sillä mun puhelin lupailee sinne tälle viikolle noin 30 astetta joka päivälle. Imperial on yksi USA:n lämpimimpiä kaupunkeja.


mo

Mun koulu tulee olemaan Imperial high school. Koulun sivuilta en mistään löytänyt oppilasmäärää, mutta jostain epävirallisemmalta sivulta katsooin, että se olisi ollut noin 1000. Mä oon nyttenkin aika isossa koulussa, niin se ei varmaan tule sinänsä olemaan shokki. Tuon kokoisessa koulussa luulisi olevan myös muita vaihtareita. Hostien kotoa sinne ajaa autolla vain kuusi minuuttia. Onneksi, sillä koulu alkaa joka aamu klo 7.05. :D

Host-perheestä en kerro tässä vaiheessa vielä enempää, sillä en ole ehtinyt lähettää heille vielä ainoatakaan viestiä. Mutta sen vähän perusteella, mitä heistä tiedän, he vaikuttavat oikein mukavilta.


Oon ihan älyttömän onnellinen, että nää tiedot tuli nyt jo, eikä tarvii enää stressata. Parempaa paikkaa en olis voinut toivoa!






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti